נשירת שיער לנשים – מידע מקיף

קיימות סיבות שונות ומגוונות המשפיעות על נשירת שיער. מאמר זה יעסוק בדרכים למניעת נשירת שיער וכמו כן, נציע טיפים לשיפור המצב הקיים. 

 

מהי נשירת שיער?

בתור התחלה חשוב להבין מהי בכלל נשירת שיער. נשירת שיער משמעותית באה לידי ביטוי בכמות גדולה של שיערות מונחות על הכרית בבוקר, או נשירה גדולה בעת חפיפת השיער במקלחת או לאחר סירוק. במידה ואת מעריכה כי את סובלת מנשירת שיער, מומלץ לבקש מרופא\ת המשפחה הפניה לבדיקות דם לצורך בדיקה של חסרים תזונתיים שעשויים להצביע על בעיה ובדיקה של תפקוד בלוטת התריס שיכולה להשפיע גם היא על הנשירה. 

 

השפעת התזונה על נשירת השיער

צמיחה אופטימלית של השיער תתקיים במקרים בהם לגוף יש רמות מספקות של ויטמנים ומינראליים. אך, במקרים בהם קיים חוסר, עלולה להתקיים נשירת שיער. לעיתים, אלו עלולים להיווצר לאחר דיאטות מסוגים שונים ותזונה לא מאוזנת. כאשר התזונה שלנו תהיה מורכבת מתפריט מאוזן שכולל פירות וירקות; חלבונים; דגנים מלאים ושומנים טובים, נוכל לסייע במניעה של הנשירה ובעצירתה במידה ומתקיימת. 

 

כמו כן, יש לקחת בחשבון כי תזונה מאוזנת תשפיע גם על מראה שיער בריא. 

מלבד זאת, תתכן נשירה הנובעת מסיבות נוספות: 

  • מחלות כגון: אנמיה, סכרת, בלוטת תריס שאינה מאוזנת ועוד
  • תופעות לוואי של תרופות מסוימות
  • מתח ולחץ נפשי בו נתונה האישה
  • שינויים הורמונאליים לאחר לידה או בגיל העמידה ועוד

את אלו תוכלו לבדוק באמצעות בדיקת דם פשוטה ומהירה. 

 

מיתוסים הקשורים לטיפול בנשירת שיער

  • חפיפת שיער בתדירות יום – יומית אינה משפיעה על נשירת השיער. ההפך הוא הנכון! חפיפת שיער באופן תכוף הינה מומלצת 
  • שימוש בשמפו ובמרכך – אינו גורם לנזק לשיער
  • צביעת שיער – גם היא אינן מזיקות לשיער

פעולות מזיקות לשיער

  • חבישה של כובע המהדק את הקרקפת ויוצר חיכוך באופן קבוע עלול לגרום לנזק
  • שימוש תכוף במרכשיר פן או מחליק בעוצמות חום גבוהות עלולים לפגוע בשיער

 

תוספים תזונתיים מומלצים

כיום תוכלו למצוא בכל בית מרקחת תוספי מזון שיסייעו לכן להתמודד עם תופעת הנשירה וכמו כן יוכלו גם לסייע לבריאות העור והציפורניים אשר מושפעים משכבות העור הפנימיות. 

דוגמאות לתוספי מזון:

 

  • גופרית- מסייע ביצירת קרטין שתורם מאוד לשערה
  • ביוטין- כאשר מתקיים חוסר בביוטין, תתכן נשירת שיער
  • ויטמין B- תורמים לצמיחה של השיער
  • אומגה 3- יעניקו מראה שיער בריא ומזרזים צמיחת שיער
  • חומצה אורוטו סליצילית – גם הם יתרמו לצמיחת השיער ובריאותו

 

טיפים נוספים

  • שימוש בשמן רוזמרין כתוספת לשמפו. ניתן להוסיף עד עשר טיפות לשמפו
  • שטיפת הקרקפת בתה סרפד
  • הפחתת כולסטרול בתזונה השוטפת והפחתת צריכה של בשר אדום 
  • הניחו לשיער להתייבש באופן טבעי לאחר חפיפה
  • סרקו את השיער בעדינות ובזהירות
  • הימנעו מנשיכת שיער או משחקי שיער שעלולים לתלוש אותו ולהחלישו
  • הקפידו על שימוש נכון בצבע לשיער במידה והינכן צובעות 

לסיכום, נשירת שיער הינה תופעה נפוצה ביותר בקרב נשים, אך קיימות היום דרכי טיפול רבות שיסייעו לכם בהתמודדות עם הבעיה. אל תהססו לפנות לייעוץ רפואי על מנת לבדוק שאכן הכל בסדר, ודעו כי יש פעולות רבות שתוכלו לעשות בעצמכן על מנת לשמור על השיער ולשקם אותו במידת הצורך. 

לקבלת ייעוץ נוסף הינן מוזמנות להשאיר פרטים נוספים ונציג מטעמנו יצור עמכן קשר בהקדם האפשרי,

בברכת שיער מלא ושופע

"צעירים לנצח" 

 

שתף
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב skype
תוכן עניינים
רוצים הצעה אטרקטיבית?
עוד על נשירת שיער
רוצה שיער מלא?
מידע מקצועי
אחוז המתקרחים בקרב גברים בעולם

לא תמיד התקרחות היא סימן רב, על פי מחקרים שנערכו ברחבי העולם – ישנם מקרים שבהם קרחת נתפסת בתור משהו סמכותי, בוגר ודומיננטי אצל גברים